ən məşhur filmlərindən biri də The Godfather (Xaç Atası) filmidir. 2004-cü ilədək IMDb siyahısında 1-ci yerdə olan film hal-hazırda isə 2-ci yerdə qərarlaşır. Eyni zamanda ən yaxşı film seriyası ünvanını da əlində saxlayan filmi orijinal tərzdə analiz edək.
Film
1972-ci ildə 11 nominasiyada Oskara namizəd olmuş, ən yaxşı film, ən yaxşı
uyğunlaşdırılmış ssenari və ən yaxşı kişi baş rol kimi vacib 3 nominasiyada
mükafata layiq oldu. Filmin rejissoru qazandığı 5 Oskarı da Godfather
seriyasına görə alan Francis Ford Coppola idi.
Əvvəlcə ssenari məşhur dollar seriyasının rejissoru Sergio Leone-a təklif edilmişdi. Lakin o ssenarinin həddən artıq mafiya tərkibli olmasına görə filmi çəkməkdən imtina etmiş sonra isə peşmançılığını açıqlamışdı. Əslində Coppola da ilk dəfə ssenariylə tanış olanda eyni reaksiyanı vermişdi, amma sonda filmi çəkməyi qəbul etdi.
Əvvəlcə ssenari məşhur dollar seriyasının rejissoru Sergio Leone-a təklif edilmişdi. Lakin o ssenarinin həddən artıq mafiya tərkibli olmasına görə filmi çəkməkdən imtina etmiş sonra isə peşmançılığını açıqlamışdı. Əslində Coppola da ilk dəfə ssenariylə tanış olanda eyni reaksiyanı vermişdi, amma sonda filmi çəkməyi qəbul etdi.
Ssenari məşhur amerikalı ssenarist Mario Puzo-ya məxsus idi və o da
seriyanın 1-ci və 2-ci filmlərinə görə Oskarı almışdı. Puzo ssenarisinə görə ən
çox Frank Sinatra tərəfindən tənqid olundu. Filmdəki Al Martinonun
canlandırdığı Johnny Fontane, məşhur ifaçı idi və hamı bu personajın Sinatranı
kopiyalamaq məqsədilə yazıldığını düşünürdü. Puzo bunu dəfələrlə inkar etsə də
məclislərin birində Sinatra özünü cilovlaya bilmədi və yazıçının ünvanına təhqirlər
söylədi, filmi qəbul etmədiyini bildirdi. Məhz buna görə Fontane personajının
bir çox səhnələri filmdən kəsilmişdi.
Filmin
baş rolunda dahi aktyor Marlon Brando var idi. Brando, ən yaxşı baş rola görə
Oskara layiq görülmüşdü. (Eyni zamanda Vito personajı 2 aktyora Oskar
qazandıran yeganə personajdır – Brando və De Niro). Oskar mükafatlandırma mərasimində
isə görülməmiş hadisə baş verdi. Brando mərasimə gəlməmişdi. Adı anons olunanda
cavan bir qız səhnəyə çıxdı. O, hindu olduğunu və Mr. Brando-nun mükafatı
almaqdan imtina etdiyini açıqladı. Səbəb isə ABŞ-da hindulara olan pis münasibət
və tarixən baş vermiş kütləvi hindu qırğınlarına münasibət bildirmək idi.
Brando, bu hərəkətiylə necə bir fenomen olduğunu hamıya yenə də göstərdi.
Ernest Borgnine, Orson Welles, George C. Scott kimi məşhurlar
Vito Carleone rolu üçün Paramount Pictures tərəfindən Coppoloya məsləhət
görülmüşdü. Rejissor isə bu rolda yalnız Brandonu görürdü.
Brando, düşünürdü ki, Vitonun üzü Buldoqa bənzəməli idi. Ona görə də test çəkilişlərində ağzına pambıq qoyurdu. Filmin çəkilişlərində isə Brando ağzında xüsusi ağızlıqla oynayır. Hal hazırda həmin əşya American Museum of the Moving Image in Queens, New York`da sərgilənir.
Brando, düşünürdü ki, Vitonun üzü Buldoqa bənzəməli idi. Ona görə də test çəkilişlərində ağzına pambıq qoyurdu. Filmin çəkilişlərində isə Brando ağzında xüsusi ağızlıqla oynayır. Hal hazırda həmin əşya American Museum of the Moving Image in Queens, New York`da sərgilənir.
Köməkçi kişi rollarından əsasını isə Al Paçino ifa edirdi. Filmdə görünmə müddəti Brandodan daha çox olan aktyor, baş
deyil köməkçi rol nominasiyasında namizəd kimi göstərilməsinə görə Akademiya
mükafatını boykot etdi.
Bu rol üçün prodüserlər Tommy Lee Jones-i məsləhət görmüşdülər, Coppola isə o vaxta qədər böyük bir uğuru olmayan təcrübəsiz Paçinoda qərar qıldı.
Filmin çəkilişləri əsnasında da Paçino bu rol üçün istənmirdi. Nəhayət məşhur restorandakı qətl səhnəsi çəkiləndə artıq hamı aktyoru qəbul etmişdi.
Bu rol üçün prodüserlər Tommy Lee Jones-i məsləhət görmüşdülər, Coppola isə o vaxta qədər böyük bir uğuru olmayan təcrübəsiz Paçinoda qərar qıldı.
Filmin çəkilişləri əsnasında da Paçino bu rol üçün istənmirdi. Nəhayət məşhur restorandakı qətl səhnəsi çəkiləndə artıq hamı aktyoru qəbul etmişdi.
Film, İtaliyanın ən məşhur ailələrindən
Carleone ailəsinin qarışıq və illeqal iş və ailə münasibətlərindən bəhs edir.
Açılış səhnəsində ailə başçısı Vitonun xarizması bizə nümayiş etdirilir. Həmin
səhnəyə paralel davam edən məşhur toy səhnəsi isə bir həftəyə çəkilmişdi və çəkilişlərdə
nə az nə çox 750 epizodik rol ifaçısı iştirak etmişdi.
Həmin səhnələrin birində Vitonun oğlu Sonny Carleone (James Caan) şəkil çəkmək istəyən jurnalistin aparatını sındırır. Həmin
səhnə əslində real idi. Aparat həqiqətən sındırılmışdı və jurnalistin qorxusu
süni deyildi.
Ümumiyyətlə filmin təsiri o qədər çox idi ki, göstərilməsindən bir müddət sonra Vito Carleone kimi danışan, onun kimi hərəkət edən illeqal insanlar peyda olmuşdu. FBI-ın sorğularında filmdəki sözləri təkrar edən bir çox quldurlar qeydə alınmışdı.
Ümumiyyətlə filmin təsiri o qədər çox idi ki, göstərilməsindən bir müddət sonra Vito Carleone kimi danışan, onun kimi hərəkət edən illeqal insanlar peyda olmuşdu. FBI-ın sorğularında filmdəki sözləri təkrar edən bir çox quldurlar qeydə alınmışdı.
Film sırf mafiya münasibətləri üzərində
qurulsa da, hər üç bölümündə bir dəfə olsun `mafiya` sözü işlədilməmişdi. Onun yerinə Coppola `ailə` sözünü
istifadə etməyi uyğun bilmişdi.
Brando, filmin ilk səhnələrindən başlayaraq
bir çox səhnəsində sözlərini yadına sala bilmirdi və ssenarini heç vaxt
oxumamışdı. Hiss etdirməməyə çalışsalar da aktyor bəzi səhnələrdə sözlərini
kiçik kartlardan oxuyurdu.
Coppola bu vəziyyəti görüb 1979-cu ildə çəkəcəyi film olan Apocalyspe Now filmində ssenarini hamıdan əvvəl Brandoya oxutdurmuşdu.
Coppola bu vəziyyəti görüb 1979-cu ildə çəkəcəyi film olan Apocalyspe Now filmində ssenarini hamıdan əvvəl Brandoya oxutdurmuşdu.
Filmdə Vitonun qızı Connie rolunu ifa edən
Coppolanın bacısı Talia Shire idi. Coppola onun bu rol üçün həddən artıq gözəl
olduğunu fikirləşirdi və qohumbazlıqla tənqid olunmaq istəmirdi. Yalnız Puzonun
təkidindən sonra Coppola xanımı filmə çəkməyə razılaşdı.
Filmin çəkilişlərindən əvvəl rejissor Al
Paçino, James Caan, Diane Keaton və Robert Duvall ilə öz evində qeyri-rəsmi
test çəkilişləri apardı. Daha sonra kastinq üçün film şirkətinə 420.000 dollar
pul xərclədən Coppola, sonda yenə də öz seçdiyi aktyorlarda qərar qıldı. Bu çəkilişlər
zamanı gənc Sylvester Stallone də bir neçə rollar üçün müraciət etdi amma rədd
edildi. Paçino, Keaton və Cann isə eyni məvacibi – 35.000 dollar aldılar.
Diane Keaton ifası zamanı özünü Coppolanın həyat
yoldaşı Eleanor Coppolaya oxşatdığını demişdi.
Daha maraqlı məqam isə James Caanla bağlıdır. Aktyor əvvəlcə Tom Hagen (Duvall) rolu üçün düşünülürdü. Daha sonra Michael Carleone (Paçino) rolu üçün çəkilməsi planaşdırıldı. Nəhayət Coppola onu Sonny Carleone roluna çəkdi.
Daha maraqlı məqam isə James Caanla bağlıdır. Aktyor əvvəlcə Tom Hagen (Duvall) rolu üçün düşünülürdü. Daha sonra Michael Carleone (Paçino) rolu üçün çəkilməsi planaşdırıldı. Nəhayət Coppola onu Sonny Carleone roluna çəkdi.
Səhnələrin birində məşhur ifaçı Johnny
Fontane (Matino) xaç atası Vitodan bir filmə çəkilmək istədiyini amma
rejissorun onu istəmədiyini deyib kömək istəyir. Kömək edəcəyinə söz verən
Vito, söhbətdən sonra Fontaneni öpür. Bu öpüş ssenaridə yazılmamışdı. Qısa müddət
çaşbaş qalan Martino nə edəcəyini bilmir və az sonra ağlamağa başlayır.
Vito rejissoru razı salmaq üçün vəkili Tom
Hageni onun yanına göndərir. Vitoya məhəl qoymayan rejissor atının öldürülməsi
ilə cəzalandırılır. Həmin səhnədə çarpayıdakı at başı həqiqidir. Həmin səhnəyə
görə film, bir çox heyvan haqları müdafiəçisi tərəfindən sərt tənqid edilmişdi.
Diqqətlə baxmış olanlar bilirlər ki, hansı səhnədə
potağal görünürsə orda kimsə ölürdü.
Bu səhnələrdən biri də Vitoya olan sui-qəsd səhnəsi idi. Daha sonra Michael (Paçino) gecə xəstəxanada tək qalan atasını qoruyur. Filmdən sonra Al Paçino demişdi ki, həmin səhnədə Brando həqiqətən ağlayırdı.
Vitonun xəstəxanadan evə gətirildiyi səhnədə isə Brando zarafat məqsədilə xirəyinə ağırlıq əlavə etmişdi ki, onu pilləkəndən qaldıranda aktyorlar çətinlik çəksin.
Bu səhnələrdən biri də Vitoya olan sui-qəsd səhnəsi idi. Daha sonra Michael (Paçino) gecə xəstəxanada tək qalan atasını qoruyur. Filmdən sonra Al Paçino demişdi ki, həmin səhnədə Brando həqiqətən ağlayırdı.
Vitonun xəstəxanadan evə gətirildiyi səhnədə isə Brando zarafat məqsədilə xirəyinə ağırlıq əlavə etmişdi ki, onu pilləkəndən qaldıranda aktyorlar çətinlik çəksin.
Çəkilişlər zamanı James Caan ilə Carlo rolunu
ifa edən Gianni Russonun şəxsi zəmində mübahisələri var idi. Caan-ın Russonu
döydüyü səhnə, inanmaq nə qədər çətin olsa da, real idi. Həmin səhnədən sonra
Russonun 2 qabırğası qırılmış, dirsəyi çox pis əzilmişdi.
Həmin səhnə ilə birlikdə filmdə oynayan
Coppolanın qohumları diqqəti cəlb edir. Baxarkən görmədiyimiz Coppolanın
qohumlarını xronoloji ardıcıllıqla qeyd edək:
3. Atası
Carmine Coppola Mattress-dəki səhnədə pianoda ifa edirdi və həmin mahnını özü bəstələmişdi;
4. Oğulları
Gian-Carlo Coppola ve Roma Coppola Sonny-nin Carlo-nu döydüyü səhnədə ve dəfn səhnəsində
epizodik görünürlər.
5. Və
qızı Sofia Coppola finaldakı xaç suyuna batırılan uşaq idi (cəmi 3 həftəlik).
Filmin 1990-cı ildə çəkilən 3-cü bölümündə isə əsas rollardan birini ifa
edirdi.
Çəkilişləri 62 gün davam edən filmin son səhnəsi
əslində 2 kilisədə çəkilmişdi. İçəridəki çəkilişlər New York'dakı St Patrick qədim
kasedralında, çöldəki çəkilişlər isə Hoş Plains Dağı ətəklərindəki Loretto kilisəsində
çəkilmişdi.
Kinematoqrafiyanın Tanrısı sayılan dahi Stanley Kubrick-in film üçün “Kino tarixinin ən yaxşı filmlərindən biridir” deməsi, bəlkə
də filmin dəyərini bizə göstərən ən mühüm faktdır.
0 comments:
Yorum Gönder